heaven Napisano 7 Września 2013 Share Napisano 7 Września 2013 (edytowane) Witam, trzymam rośliny na wschodnim parapecie, gdzie słońce rano nieźle daje w kość, a potem jest tylko półcień, mocno rozproszone światło. Zawsze mam obawy czy nic im się nie stanie. Dziś jednak, budzę się i patrzę... a tam wszystko po staremu tylko drosera aliciae ma dziwną plamkę, czarną w okolicy stożka wzrostu. Co prawda stoi tam już jakies 2 tyg i nic nigdy nie było... Czy to oparzenie słoneczne a jak nie to co? zdjęcie całej doniczki: zdjęcie tej 'chorej rosiczki': zdjęcie 'zdrowej rosiczki': Pozdrawiam Olga Edytowane 7 Września 2013 przez heaven Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daro7979 Napisano 7 Września 2013 Share Napisano 7 Września 2013 Mi to bardziej wygląda na jakiegoś grzyba. Nie znam się za bardzo na tego typu dolegliwościach, więc oczywiście mogę się mylić. Ale to nie oparzenie słoneczne. Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heaven Napisano 7 Września 2013 Autor Share Napisano 7 Września 2013 Mi to bardziej wygląda na jakiegoś grzyba. Nie znam się za bardzo na tego typu dolegliwościach, więc oczywiście mogę się mylić. Ale to nie oparzenie słoneczne. No właśnie tylko, ze to dotyczy tylko jednej warstwy liści... Bo jak podniosę te liście z wierzchu to te pod spodem są ładne, zdrowe. A poza tym, to pojawiło się przez noc. Czy grzyb tak szybko spowodowałby takie czernienie liści? Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natalia.t Napisano 7 Września 2013 Share Napisano 7 Września 2013 Mi to wygląda na jakąś pleśń, oparzenie wygląda zupełnie inaczej. Pleśń bardzo szybko się pojawia, szczególnie w dużej wilgotności i przy słabym oświetleniu. Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...