slayer Napisano 13 Stycznia 2014 Share Napisano 13 Stycznia 2014 (edytowane) Witajcie, Moją roślinę kupiłem w okresie letnim, świetnie się rozwijała gdzieś do listopada. Gdy dzień stawał się coraz krótszy oczywiście ograniczyła swój wzrost, liście z pułapkami rosną coraz mniejsze. Wstrzymywałem się z zimowaniem z tego względu, że temperatura w moim południowym ganku wciąż była za wysoka. Ostatnio zdecydowałem się przestawić muchołówkę z południowego okna domu, na południowe okno ganku, gdzie temperatura jest w okolicy 10-15 st. (czytałem na forum, że lepsze jest chociaż takie zimowanie niż żadne). W związku z tym, chciałbym zapytać, czy takie zimowanie w nieco wyższej temperaturze już można zacząć liczyć na poczet zimowania, które powinno trwać minimum 4-6 tygodni, czy dopiero od momentu, gdy przyjdą mam nadzieje mrozy i nastanie w moim miejscu na zimowanie odpowiednio niska temperatura tj. 0-10 st? I drugie pytanie - z góry przepraszam bo jestem amatorem, ale dużo uwagi poświęciłem roślinie do tej pory, więc wolę zasięgnąć języka u doświadczonych osób, aby jej nie zmarnować - przypuszczam, że przez brak zimowania pojawił się pęd kwiatowy. Bardzo proszę o weryfikację na podstawie załączonego zdjęcia i radę, czy mam go natychmiast jak najniżej uciąć? Przypominam, że roślina od około tygodnia jest już w niższej temperaturze niż pokojowa. I jeszcze trzecie pytanie. Normalnie zalewałem podstawkę wodą destylowaną mniej więcej codziennie lub raz na dwa dni. Dzień wystarczył, aby roślina podciągnęła wodę. Jak często sugerujecie podlewać roślinę podczas zimowania? Pytam, bo do tej pory spotkałem się z mało konkretnym terminem "ograniczenia podlewania". Myślicie, że zalanie podstawki o średnicy nieco większej niż średnica doniczki raz na tydzień, czy trzy razy na tydzień wystarczy? Jaka ilość jest wg Was prawidłowa? Mi ciężko to wyczuć . Z góry serdecznie dziękuję za pomoc. Edytowane 13 Stycznia 2014 przez slayer Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More shar