Owadożery Napisano 24 Sierpnia 2015 Share Napisano 24 Sierpnia 2015 (edytowane) Witam. Chcę zakupić dzbanecznik. Spodobały mi się dwa i stoję przed wyborem. Mowa o Nepenthes 'Hookeriana' oraz o Nepenthes 'Bloody Mary'. Czy ktoś mógłby mi porównać je? Przykładowe kryteria: - Wygląd, - Skuteczność (polowanie), - Łatwość uprawy (jestem początkujący) - Mile widziane osobiste czyjeś zdanie. Roślina ma być na zachodnim parapecie. A i czy może być mieszanka: Torf, Perlit, Piasek w proporcji 4.1.1? Pozdrawiam. Edytowane 24 Sierpnia 2015 przez Owadożery Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tough Napisano 24 Sierpnia 2015 Share Napisano 24 Sierpnia 2015 Wygląd oceń sam. Moim zdaniem bloody mary ładniejszy. Skuteczność: nie oczekuj, że cokolwiek złapią. W naturze one są skuteczne, ale w naszym klimacie rzadko udaje im się coś złapać. Bloody mary ze względu na to, że jest krzyżówką N. ventricosa, powinien być łatwiejszy. Podłoże torf:perlit 2:1 wystarczy. Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dokkrb Napisano 24 Sierpnia 2015 Share Napisano 24 Sierpnia 2015 (edytowane) Podobnie jak Tough polecam Nepenthes 'Bloody Mary', jest ładniejszy i łatwiejszy w uprawie, lepiej (łatwiej) dzbankuje, a intensywnie czerwone dzbanki wyglądają ciekawiej. Edytowane 24 Sierpnia 2015 przez dokkrb Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sphagnum Napisano 24 Sierpnia 2015 Share Napisano 24 Sierpnia 2015 (edytowane) Żebyś nie poszedł kluczem wyglądu na podstawie poprzedników, bo to sprawa subiektywna - ja uważam, że Hookeriana bije na głowę Bloody Mary pod tym kątem. Natomiast co do reszty wypowiedzi moich przedmówców - zgadzam się. Edytowane 25 Sierpnia 2015 przez sphagnum Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...