luki174 Napisano 14 Września 2016 Share Napisano 14 Września 2016 (edytowane) Ja w tym stateczniku, co mam u siebie 2x54W elektronicznym również mam 6miejsc do wpięcia, ale nie pamiętam teraz z głowy jak szlo podłączenie :/ Jutro rano znajdę w szafce go i wszystko Ci opisze, który kabelek z którym spiąć i wgl, bo na pewno żaden nie może zostać od taki sobie wolny A jeśli nie chcesz czekać do rana, to trzymaj link z którego wszystko bralem Edytowane 14 Września 2016 przez luki174 Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cupra111 Napisano 14 Września 2016 Autor Share Napisano 14 Września 2016 Dzięki ale ja mam chyba inny sposob podłączenia bo mam 7 przewodów które muszę wpiąć - z 6-cioma nie ma problemu tylko gdzie ten siódmy? Dzięki za dobre chęci, ten schemat juz wcześniej widziałem niestety nie rozwiązuje on mojej kwestii. Pozdrawiam. PS. Chyba trzeba poczekać na Tracera Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tracer274 Napisano 14 Września 2016 Share Napisano 14 Września 2016 A ten stary i nowy statecznik to ten sam producent i ten sam model ? Różne modele stateczników różnią układami podłączenia, trzeba na schematy patrzeć. Teraz co do wywalenia korków to wywaliło Ci różnicówkę (zgasło wszystko w domu) czy bezpiecznik fazowy (tylko jeden obwód). Czy może oba ? Jeśli tylko ten jeden obwód to prawdopodobnie statecznik zjarany, jeśli różnicówkę to pewnie zero robocze (niebieski kabel) zwiera gdzieś z oprawką i jest szansa, że statecznik jest cały. Rzadko się zdarza żeby źle podłączone przewody powodowały zjaranie się statecznika, zwykle po prostu obwód się nie zamyka i nie ma przepływu prądu więc i o zwarciu ciężko mówić. Najlepiej weź sobie multimetr, ustaw na pomiar oporu, albo jeśli masz taką opcję to na sprawdzanie przewodności. Jedną sondę przyłóż do oprawki, a drugą badaj kable i się wyjaśni, czy któryś nie zwiera z oprawką. Jeśli za pierwszym razem się włączył, a za drugim razem było boom. To jedynym powodem może być uszkodzenie statecznika. W innym wypadku gdyby zwarcie nie spowodowało uszkodzenia statecznika kolejne włączenie skutkowało by ponownym wywaleniem korków, ale co konkretnie się usmażyło nie powiem. Możliwe że jest jeszcze do odratowania. W najlepszym wypadku stopił się jakiś lut czy kawałek przewodu, ale wątpię w takie szczęście. Wywaliło tylko niektóre urządzenia w domu a nie wszystko. Sprawdzałem próbnikiem czy jest prąd na stykach w oprawkach pod tym niby uszkodzonym statecznikiem i nie ma. Co to jest ten czarny przewód, czwórka ze schematu, ten którego nie podłączyłem? Szczerze mówiąc nie wiem czym jest czwarty pin. Rzadko takie widuje, a jeśli już ma ten 7 dodatkowy pin to według schematu nigdy nie trzeba go podłączać. Na tym starym jednak ewidentnie jest zaznaczone zmostkowane przewody połączyć z wejściem 4. Jeśli nowy statecznik miał tylko 6 wejść czarny przewód cie nie interesuje. Tak więc nie szukałbym tu przyczyny. Dobrze by było jeśli wrzucisz dane techniczne z obudowy nowego statecznika i schemat jego podłączenia. Tak na marginesie. Kiedyś kupiłem tani chiński zasilacz pod 12VDC. Podłączyłem według schematu i chwilę później zjarało go i wywaliło korki. Okazało się że chińskie rączki odwrotnie nakleiły oznaczenie wejście/wyjście. Nic nie chcę sugerować, ale możliwą przyczyną mogło być też to że sam statecznik był wadliwy. Pochodził tyle ile mógł i zdechł. Ale to tylko teoria. Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cupra111 Napisano 14 Września 2016 Autor Share Napisano 14 Września 2016 Proszę: Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tracer274 Napisano 15 Września 2016 Share Napisano 15 Września 2016 Dane techniczne z obudowy jeszcze poproszę tam powinna być tabelka taka. Jeszcze jedno pytanie bo widzę, że kabli nie przerabiałeś i zostawiłeś ten czarny tam gdzie był. Jego drugi koniec zaizolowałeś nie? I czy podłączyłeś uziemienie? Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cupra111 Napisano 15 Września 2016 Autor Share Napisano 15 Września 2016 (edytowane) Dane techniczne z obudowy jeszcze poproszę tam powinna być tabelka taka. Jeszcze jedno pytanie bo widzę, że kabli nie przerabiałeś i zostawiłeś ten czarny tam gdzie był. Jego drugi koniec zaizolowałeś nie? I czy podłączyłeś uziemienie? Wszystko zostało podpięte tak jak w starym oprócz tego kabla czarnego czyli pozycji 4, z drugiej strony został tak jak był, został zaizolowany, nic z niczym nie zwierało, kabel uziemienia żółtozielony podłączony. Edytowane 15 Września 2016 przez Cupra111 Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cupra111 Napisano 15 Września 2016 Autor Share Napisano 15 Września 2016 Proszę, zaraz drugie, sorry ale działam na telefonie. Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tracer274 Napisano 15 Września 2016 Share Napisano 15 Września 2016 Według tabeli i podłączenia jest ok jeśli faktycznie było tak zrobione jak piszesz. W takim razie jedynym racjonalnym wytłumaczeniem jest to, że statecznik miał jakąś wadę. Gdzieś coś było w środku źle złożone przez chińskie rączki lub tym podobne i statecznik zszedł z tego świata. Zdarzają się takie przypadki. Jedyne co mogę w takim razie poradzić to to byś oddał go na gwarancji. Tyle że przy zwrocie nie wspominaj nic o żadnym spaleniu i wywaleniu korków. Zwyczajnie go podłączyłeś i nic się nie działo. Podłączyłeś inny działający dla sprawdzenia świetlówek i podłączenia i wszystko śmigało. Oczywistym jest więc fakt, że statecznik nie "działa" . Pewnie nikomu się nawet nie będzie chciało tego sprawdzać. Ewentualnie jak śmierdzi z niego trochę spalenizną to możesz go zostawić w jakimś wietrznym miejscu by trochę się "odświeżył". Bo jak wspomnisz o spaleniu to sprzedawca może mieć zastrzeżenia co do podłączenia i nie wiem czy przyjmie zwrot. Tak na marginesie co do stateczników z czystym sercem mogę polecić te Philipsa. Fakt są droższe od reszty, ale przynajmniej są bezawaryjne. Przewinęło mnie się przez łapy już kilkadziesiąt sztuk tych stateczników i z Philipsem nigdy nie ma problemu. Znajomym, którym montowałem oświetlenia w akwariach czy do roślin i tym podobnych zawsze montowałem Philipsy i nikt się jeszcze nie skarżył. Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cupra111 Napisano 15 Września 2016 Autor Share Napisano 15 Września 2016 (edytowane) Wielkie dzięki wszystkim za poświęcony czas zwłaszcza Tobie Tracer i mam dobre wieści, dzisiaj udało mi się naprawić belkę przy pomocy bardzo pomocnego człowieka ze sklepu z akwarystyką morską. Facet bez problemu do mojej instalacji pod stary, uszkodzony statecznik, który miał siedem wejść, podłączył nowy statecznik z sześcioma wejściami i trwało to 3 minuty i wszystko hula Dowiedziałem się przy okazji, że dobry, markowy statecznik potrafi dać więcej światła niż jakaś chińszczyzna. Mnie zapakowali Tridonica i zapłaciłem 60zł. Tracer uwaga: stary oddałem bez problemu a że sprzedawca był bardzo niemiły, był poprostu niezłym burakiem, to wielkich wyrzutów nie mam. pozdrawiam wszystkich i bardzo dziękuję za pomoc. hej! Edytowane 15 Września 2016 przez Cupra111 Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się