Marcin17 Napisano 17 Września 2017 Share Napisano 17 Września 2017 (edytowane) Witam, mam nasiona dwóch dzbaneczników - rafflesiana oraz ampularia. Razem z nasionami otrzymałem torf. Jak mam je zasiać? Wiem, że były już podobne tematy i poradniki, ale chciałbym aby ktoś to mi dobrze wytłumaczył, bo nie mam doświadczenia w siewie tych roślin, ale przecież nasion nie wyrzucę. Proszę pomóżcie Edytowane 19 Września 2017 przez Marcin17 Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maks02 Napisano 17 Września 2017 Share Napisano 17 Września 2017 Nasiona najlepiej wysiać na posiekanym suszonym sphagnum.Nasiona siejemy w przeźroczystych pojemniczkach np.na kanapki a jeśli nie mamy pokrywki do pojemniczek wsadzamy do worka strunowego.Mozesz pokazać te nasiona? Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin17 Napisano 17 Września 2017 Autor Share Napisano 17 Września 2017 Dzięki za odpowiedź Niestety chwilowo nie mogę pokazać nasion, ponieważ nie ma mnie w domu, ale jak tylko wrócę to wrzucę zdjęcia. Do podłoża nie dodawać torfu? Jest na forum poradnik, w którym jest napisane, że siewka traktuje torf jako nawóz i lepiej rośnie. Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maks02 Napisano 17 Września 2017 Share Napisano 17 Września 2017 Dzięki za odpowiedź Niestety chwilowo nie mogę pokazać nasion, ponieważ nie ma mnie w domu, ale jak tylko wrócę to wrzucę zdjęcia. Do podłoża nie dodawać torfu? Jest na forum poradnik, w którym jest napisane, że siewka traktuje torf jako nawóz i lepiej rośnie. To znaczy można siać na torfie a raczej na mieszance torfu bo ja samym to ja bym nie siał.Zrob mieszankę dobrze przepuszczalną a na górę cieniutką warstwę torfu tak żeby nasiona dobrze leżały.Jesli nie masz sphagnum suszonego to polecam się Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...