Skocz do zawartości

Budowa terrarium/ akwarium

maciek1992

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Otóż jestem początkującym hodowca owadozerow i przymierzam się do budowy terrarium. System nawadniania będzie polegał na dwóch dnach. Pierwsze zewnętrzne czyli szkło oraz drugie 2-3 cm nad powierzchnią dna szklanego wykonane z pleksy położone na plastikowych kołkach z wydrazonymi dziurami do pozyskiwania wody dla roślin. Następnie na tej pleksie znajdował już by się tort ewentualnie keramzyt jako pierwsza warstwa. Do uzupełniania wody byłaby do pleksy samozowana rurka jako stały punkt odniesienia poziomu wody. Pleksa zostałaby szczelnie zaklejona sylikonem pomijając wydrazone dziury jak w donicy. Całe akwarium oczywiście zakryte wiekiem z żarówka Led oraz zastanawiam się nad instalacją wiatraka na wieku w celu wentylacji. Dodatkowo chcialbym sie dowiedziec jaka jest minimalna wysokosc polozenia zarowki aby uniknac popazenia roslin? Rośliny w terrarium to dzbanki, rosiczki oraz mucholowki. Na czas zimowania mucholowki byłyby zabieranie na strych. Co o tym sądzicie ? Z góry dziękuję za opinię.

Odnośnik do odpowiedzi

Podobnych pomysłów było mnóstwo z lepszym i gorszym efektem

Jaka powierzchnia użytkowa tego zbiornika ?? ,

średni pomysł z muchole w Terra już lepiej helki lub pływacze

Odnośnik do odpowiedzi

• 3 weeks later...

Witam. Otóż nie chcę zakładać nowego tematu dlatego piszę tutaj. Kupiłem do tego akwarium 2x 6W Leddy tube 6400 i 8000k i okazało się za słabe gdyż rośliny pod nim może ciut odżyły, ale nasiona już nie kiełkują. Planuję wymienić oświetlenie i tutaj chciałbym się was poradzić. Powierzchnia doświetlania 0,24m2. Znalazłem na forum taki zestaw diod led:

- 3x Full Spectrum 10w

- 1x Royal blue + uv 10w

- 1x Royal blue + green 10w

Czy nie jest to za dużo na taką powierzchnię? Czy jednak lepiej zainwestować w żarówki grow led. Pytam bo już utopiłem 150 zł i nie chcę ponownie kolejnych pieniędzy utopić.

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.