mikus08 Napisano 23 Kwietnia 2019 Share Napisano 23 Kwietnia 2019 Przeglądając zdjęcia w galerii wiele z Waszych tłustoszy ma piękne, widoczne kropelki cieczy trawiennej. Moje tłustosze są jedynie delikatnie wilgotne. Są zdrowe i niczym nie odbiegają od 90% tłustoszy w uprawach, jednak czuje, że stać je na więcej. Jak osiągnąć efekt maksymalnej ilości cieczy na liściach? Dodam, że rośliny stoją w południowym oknie, jednak nie w bezpośrednim słońcu (przesłonięte ramą okna przed promieniami między 12:00-14:00). Stworzyłem im mini szklarenkę, w celu zwiększenia wilgotności, z folii szklarniowej, która dodatkowo rozprasza promienie. Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szymon_pl Napisano 8 Maja 2019 Share Napisano 8 Maja 2019 Witam. Fakt, że nie mam żadnego doświadczenia z tłustoszami ale analogicznie może być jak z rosiczkami. A mianowicie aby były kropelki cieczy roślina musi mieć zapewnioną cały czas wodę. Może warto robić jak przy rosiczkach? U mnie D. Capensis, D. Aliciae, D. Madagascarienes cały czas mają w podstawce wodę. Zaraz po zakupie rosiczki nie miały w ogóle kropelek wody. Po około 2 tygodniach zaczęły się pojawiać. Obecnie (po kilku miesiącach) kropelek jest tak dużo, że robią piorunujące wrażenie. Dlaczego pisze, że analogicznie jak rosiczki. Otóż głównym składnikiem kropelek jest woda. Woda pochodząca raczej z korzeni, tzn. pobierana po przez korzenie, a w mniejszym stopniu przez powietrze i dużą wilgotność. Światło ma raczej marginalny wpływ na tworzenie kropelek cieczy. Światło odpowiedzialne jest za fotosyntezę i wybarwianie się roślin owadożernych. Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...