Skocz do zawartości

Dzbanecznik-plamy

Depski89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Jestem posiadaczem dzbanecznika i muchołówki. Zaznaczam ze jestem hodowca początkującym. Mam kilka pytań odnośnie dzbanecznika (jest to chyba ten najzwyklejszy, bo nazywa się po prostu Nephentes). Mam go ok. 5 dni. Kupiłem go na Targach Zoo-Botanika 2009 we Wrocławiu, i po przyjeździe do domu zauważyłem iz nie posiada on w żadnym ze swoich 5 dzbankach płynu(a przecież powinien), no nie liczę małego dzbanuszka który jeszcze był nieotwarty. Dowiedziałem się ze zraszać go trzeba tak 3-4 razy dziennie. Robiłem tak, jednak ok 2 dni temu zauważyłem ze wieczka dzbanków więdną a same dzbanki pokrywają brązowe plamy tak ok 2cm średnicy, i z moich obserwacji wynika ze się powiększają? Czy ktoś może widzieć o co chodzi?? I dlaczego nie ma tego płynu trawiennego w środku?? Jakby ktoś mógł jeszcze napisać mi w odpowiedzi jakiś kompletny opis hodowli. Dodam ze dzbanecznik stoi na oknie zachodnim, co raczej mu odpowiada(wyczytałem w innych źródłach) Proszę o odpowiedz rolleyes

No tak on wygląda

post-4744-1251989270_thumb.jpg

post-4744-1251989287_thumb.jpg

post-4744-1251989309_thumb.jpg

Edytowane przez Depski89
Odnośnik do odpowiedzi

Zdjęcie by się przydało. Ja też mam dzbanecznika "Nephentes" którego trzymam na parapecie. ja zraszam i podlewam go jeden raz dziennie (wieczorem). A brak płynów może być skutkiem zbyt małego doświetlenia.

Odnośnik do odpowiedzi

Aklimatyzacja ;) Podlewaj , raz lub dwa razy dziennie spryskuj i w końcu zacznie wypuszczać dzbanki. Trzeba być jednak przygotowanym na to że zacznie wypuszczać dzbanki dopiero po zimie , bo teraz już będzie coraz mniej słońca.

najlepiej daj też zdjęcie tego dzbaneczka , określimy dokładnie jaka to odmiana ;)

Odnośnik do odpowiedzi