malgosiaurban Napisano 18 Października 2009 Share Napisano 18 Października 2009 (edytowane) Witam! Otóż mam problem z dzbanecznikiem a mianowicie z tą dużą Ventrata. Zaatakował go jakiś szkodnik. liście od spodu zrobiły sie brązowe. załączam kilka zdjęć abyście mogli mi pomóc . Proszę o podpowiedź jak się go pozbyć. Dzisiaj mam zamiar spryskac wodą i obwinąć go folią-takie drastyczne zwiększenie wilgotności,może pomoże. Jeśli chodzi o chemie to mam w domu Diazol,Topsin i jakis środek na choroby grzybowe. Pozdrawiam Małgorzata Urban. Edytowane 18 Października 2009 przez malgosiaurban Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hubu Napisano 18 Października 2009 Share Napisano 18 Października 2009 (edytowane) Wciornastki.. :/ Talstar chyba powinien pomóc. EDIT: możliwe, że trzeba będzie odciąć chore liście. Wciornastki roznoszą jakieś roślinne wirusy i dzbanek może po tym jeszcze trochę chorować. Nie mam z tym dużo doświadczenia więc najlepiej niech się wypowie ktoś kompetentny Edytowane 18 Października 2009 przez Hubu Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fly guy Napisano 18 Października 2009 Share Napisano 18 Października 2009 Cóż, nie potrafię zidentyfikować tych szkodników, ale z wymienionych przez ciebie środków tylko Diazol może się nadać. Ja przeciwko wszelkim szkodnikom używam zawsze Provado Plus AE w spray'u. Jest to drogi środek, ale zawsze w 100% skuteczny. Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malgosiaurban Napisano 18 Października 2009 Autor Share Napisano 18 Października 2009 Dobra to biorę się za oprysk Diazolem. A z tym odcinaniem chorych liści to będzie mały problem, po tej operacji dzbanek nadawałby sie na śmietnik bo zdecydowana większość liści jest chora ;/ Mam nadzieję że nie bedzie to konieczne. Dzięki za szybka odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...