Skocz do zawartości

proszę o pomoc-szkodnik

malgosiaurban

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Otóż mam problem z dzbanecznikiem a mianowicie z tą dużą Ventrata. Zaatakował go jakiś szkodnik. liście od spodu zrobiły sie brązowe. załączam kilka zdjęć abyście mogli mi pomóc . Proszę o podpowiedź jak się go pozbyć.

Dzisiaj mam zamiar spryskac wodą i obwinąć go folią-takie drastyczne zwiększenie wilgotności,może pomoże. Jeśli chodzi o chemie to mam w domu Diazol,Topsin i jakis środek na choroby grzybowe.

Pozdrawiam Małgorzata Urban.

post-3652-1255862780_thumb.jpg

post-3652-1255862791_thumb.jpg

post-3652-1255862800_thumb.jpg

post-3652-1255862809_thumb.jpg

Edytowane przez malgosiaurban
Odnośnik do odpowiedzi

Wciornastki.. :/

Talstar chyba powinien pomóc.

EDIT: możliwe, że trzeba będzie odciąć chore liście. Wciornastki roznoszą jakieś roślinne wirusy i dzbanek może po tym jeszcze trochę chorować. Nie mam z tym dużo doświadczenia więc najlepiej niech się wypowie ktoś kompetentny ;)

Edytowane przez Hubu
Odnośnik do odpowiedzi

Cóż, nie potrafię zidentyfikować tych szkodników, ale z wymienionych przez ciebie środków tylko Diazol może się nadać. Ja przeciwko wszelkim szkodnikom używam zawsze Provado Plus AE w spray'u. Jest to drogi środek, ale zawsze w 100% skuteczny.

Odnośnik do odpowiedzi

Dobra to biorę się za oprysk Diazolem. A z tym odcinaniem chorych liści to będzie mały problem, po tej operacji dzbanek nadawałby sie na śmietnik bo zdecydowana większość liści jest chora ;/ Mam nadzieję że nie bedzie to konieczne. Dzięki za szybka odpowiedź :)

Odnośnik do odpowiedzi

• 1 month later...

Maklerw pryskaj jak najszybciej wszystkie. Jak widać już ślady żerowania to roślina może mieć średnie szanse na przeżycie. Wciornastki już raz przerabiałem, a ociąganie się z opryskiem było moim dużym błędem. Ja używałem środka o nazwie ABC na szkodniki na roślinach ozdobnych: http://www.abcogrodu.com.pl/index.php?cid=...mp;ftype=target

Odnośnik do odpowiedzi